wtorek, 14 września 2021

Czarny szal i nie tylko

   Czarny szal z mieniącymi się cekinami to taki "resztkowy" wyrób. Wykorzystałam do jego wykonania włóczki z innych robótek. Powstał z trzech rodzajów włóczek. Dwie zostały mi z tej bluzeczki (klik) to  Filisilk ZITRONA (70% wełny merino superwash, 30% jedwabiu) około 1/2 motka i Lace LANG YARNS (58% mohairu, 42 % jedwabiu) dwa motki. Do tego dodałam 2 motki włóczki Grecale LANA GATTO, które kiedyś zamówiłam tak na próbę.

   Robiłam na drutach 3,5 wzorem chevron. Nitkę z cekinami wykorzystałam na końcach szala (na cały by mi jej nie wystarczyło). Dziergałam naprzemiennie łącząc ze sobą Filisilk z Lace i Lace z Grecale. Tak powstał szal w rozmiarach - szerokość 40 cm, długość 210 cm. Powstał bardzo elegancki i miły w dotyku szal, w którym na pewno będę zadawać szyku. Cekiny są miękkie, nie takie szorstkie jak w innych tego typu włóknach.









Nadal szydełkuję. Tym razem powstało 15-centymetrowe maleństwo.


I kilka migawek z mojego, jesiennego już, ogrodu. Przyszedł czas na wrzosy...

  


Nadal w ogrodzie jest trochę kolorów.




A hortensje rozbuchały się jak nigdy do tej pory. Bukietowa pięknie się przebarwia.



    Dzisiaj dotarła do mnie przesyłka ze sklepu kokonki.pl. Po raz pierwszy kupowałam w tym sklepie. Motki ombre mnie urzekły. Leżą przede mną a ja je podziwiam, takie śliczności! Do tego zamówiłam sobie obrotowy stojak na włóczkę, z której się dzierga (kolejny dziewiarkowy "przydaś"). Sklep dołączył bezpłatny wzór na chustę szydełkową. Może zmobilizuję się i w końcu zapoznam z oznaczeniami schematów szydełkowych, by zrobić tę piękną chustę na szydełku.









2 komentarze:

  1. Czarna włóczka chyba zmęczyła bardzo oczy, ale warto było dla tak eleganckiego dodatku.
    Mnie oczy się świecą do tych dwóch kokonków;-)
    Stojak na włóczkę - super sprawa. Moje motki podczas dziergania wyskakują z koszyka i fruwają po całej podłodze;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szal bardzo elegancki.
    Takie resztkowe szale są najlepsze:) jak coś jeszcze zostanie to przerabiam szydełkiem na kapcie.

    pozdrawiam
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń

Czarna narzutka

    Zrobiłam ją dla mojej siostry, zużyłam 4 motki Kid Silka DROPS-a na drutach nr 3,0.     Tęsknię za wiosną, więc postanowiłam sprowadzić ...