niedziela, 6 stycznia 2013

Jak zszyć szal, aby powstał paryski sweter?

   Spełniam prośbę Ani i Antoniny. Poniżej umieszczam schemat zszycia szala, aby powstał sweterek. Rozmiar swetra zależy o długości szala. Na czerwono zaznaczyłam miejsca szycia. Szerokość poszczególnych otworów zależy od rozmiaru planowanego sweterka. W oryginale nie ma ściągacza na dole, ale kto chce, może po zszyciu nabrać oczka i dorobić go. Podobnie jest z wykończeniem rękawów. 
   Na mój sweter w rozmiarze 46/48 wystarczył szal o długości 156 cm i szerokości 65 cm. Dobrze wyglądają dzianiny z cienkiej nitki, ładniej się układają, są bardziej "lejące". Do wykonania sweterka wykorzystałam projekt  z ravelry.


Przy tworzeniu schematu towarzyszyła mi kolejna moja fascynacja muzyczna - Imany.

16 komentarzy:

  1. Bardzo Ci dziękuję,za wspaniały schemat!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję.Świetnie to wszystko wytłumaczyłaś. Podoba mi się coś takiego na lato.

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie dziekuje za zamieszczenie schematu :) sweterek taki cudownie inny Justyna

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł z takim sweterkiem! Nie do końca chyba jednak rozumiem, jak wyliczyć liczbę oczek na szerokość i jakiej długości powinien być szal. zajrzałam na RAV, ale niestety, trudno jest mi pojąć zawiłości angielskiego:(
    A samo zszywanie - rozumiem, że najpierw trzeba złożyć szal na pół w poprzek i wyliczyć proporcjonalnie do Twojego wzoru długość tych szwów; czy po prostu przymierzyć i zaznaczyć sobie, jakiej długości mają mieć poszczególne otwory? Bardzo proszę o odpowiedź; koniecznie chcę zrobić to cudeńko! pozdrawiam wełniście

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Liczba oczek nabieranych na druty zależy oczywiście od grubości włóczki. Warto wykonać próbkę, aby wyliczyć liczbę oczek. Podałam w poście wymiary mojego szala. Ponieważ należę do trochę większych kobiet, więc szal zrobiłam dłuższy. Długość szala to szerokość bluzeczki, zaś szerokość szala to jej długość. Na swój udzierg nabrałam 120 oczek ( rozmiar drutów 4, włóczka niezbyt cienka). Jeśli chodzi o wielkość otworów, przymierzyłam do siebie i zszyłam tak, aby było w wygodnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. ha, teraz rozumiem! długość=szerokość bluzki, szerokość=długość bluzki, wszystko jasne. serdeczne dzięki za odpowiedź! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. ha, wszystko jasne, rozumiem teraz, jak mierzyć, długość i szerokość. dzięki serdeczne za odpowiedź, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za instrukcję. Kupiłam bezmyślnie włóczkę na którą zupełnie nie miałam pomysłu - teraz już wiem co z nią zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dana - bardzo bardzo dziekuję - super pomysł !!

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zaczynam robić ten piękny sweterek

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł ,dziękuję serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zabieram się do roboty. . . wnuczka będzie szczęśliwa

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dziękuję za schemacik i opis wdzianka właśnie robiąc szal wpadłam na pomysł
    zrobienie wdzianka ale nie wiedziałam jak się do tego zabrać wpadłam przypadkiem na twoją stronę i oto podane jak na tacy dzięki. Serdecznie bardzo pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. No i tego od paru godzin szukałam !!!! Dziękuję!!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ślicznie dziękuje za schemat zszycia tego pięknego sweterka szukałam aż znalazłam na pani stronie Życzę dużo takich pięknych cudeniek

    OdpowiedzUsuń

Czarna narzutka

    Zrobiłam ją dla mojej siostry, zużyłam 4 motki Kid Silka DROPS-a na drutach nr 3,0.     Tęsknię za wiosną, więc postanowiłam sprowadzić ...