sobota, 25 maja 2013

"Kiedy bogowie umierają"

   Początek XIX w. Anglia - tu rozgrywają się wydarzenia przedstawione w książce. Za moment  przyszły Jerzy IV Hanowerski, syn szalonego króla Jerzego III ma objąć regencję w imieniu niepoczytalnego ojca. Są jednak ludzie, którzy nienawidzą "Księciunia" i za wszelką cenę chcą go skompromitować. 
   Podczas przyjęcia w swojej siedzibie w Brighton, przepięknym wzorowanym na Tadż Mahal Pavilionie, Księciunio ma tajemną schadzkę z piękną Ginevrą Anglessey. Jednak okazuje się, że dama, którą zastał w pokoju nie żyje. W plecy ma wbity kosztowny sztylet z kolekcji księcia należący kiedyś do Karola Edwarda Stuarta. Na szyi zaś wisiał tajemniczy naszyjnik o niezwykłej mocy.
O wyjaśnienie tajemniczej śmierci poproszono wicehrabiego Devlin Sebastiana St. Cyr, który znał poprzednią właścicielkę naszyjnika. 
   To interesująca powieść, ukazująca Anglię w trudnym momencie po utracie kolonii amerykańskich, toczącej wojnę z Napoleonem pod panowaniem znienawidzonej dynastii hanowerskiej.  Lubię książki, które pobudzają mnie do tego, aby szukać wiedzy na temat czasów i ludzi, o których czytam.Polecam.


   Pavilion w Brighton wybudowany przez Regenta, przyszłego Jerzego IV, który miał zalecenie lekarzy, aby jak najczęściej przebywać nad morzem. Poza tym było to miejsce sekretnych spotkań z Marią Anne Fitzherbert, katoliczką potajemnie poślubioną przez księcia. Małżeństwo było utrzymywane w tajemnicy. W świetle prawa brytyjskiego związek ten był nieważny. Aby spełnić dynastyczne wymagania książę poślubił Karolinę Brunszwicką.
   

1 komentarz:

  1. Kolejna książka wpisana na moją listę do przeczytania. Lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń

Czarna narzutka

    Zrobiłam ją dla mojej siostry, zużyłam 4 motki Kid Silka DROPS-a na drutach nr 3,0.     Tęsknię za wiosną, więc postanowiłam sprowadzić ...