piątek, 9 kwietnia 2021

Trzy kolory, moje lektury

    Z kardiganu, który pokazywałam wcześniej zostało mi włóczki. Akurat wystarczyło na sweterek z pojedynczej nitki, który świetnie wygląda z kardiganem.

Dane techniczne:

włóczka: Alpaca DROPSA

Zużycie: niebieska - 2 motki, różowa - 4 motki, kremowa - 2 motki 

Druty - 2,5

Sweter dziergałam dżersejem od góry na okrągłych drutach. Dekolt w serek, na bokach małe pęknięcia.





   A tak wygląda cały zestaw. Układ kolorów jest trochę inny. Wynikło to z ilości włóczki, która mi została. Myślę jednak, że to urozmaica zestaw.


W międzyczasie dużo czytam.

   Po kilku latach wróciłam do Isabel Allende. Jak zwykle, nie zawiodłam się. Polecam "Długi płatek morza" - to historia hiszpańskiej rodziny, która w wyniku politycznych zmian w Hiszpanii emigruje do Chile.
"Pacjentka" Alexa Michaelidesa to opowieść o pacjentce szpitala psychiatrycznego, która trafia tam po zamordowaniu swojego męża. Ciekawa fabuła i zaskakujące zakończenie.

   Nicholas Sparks to autor wielu bestsellerowych powieści, na podstawie których nakręcono wiele filmów w znakomitej obsadzie ("List w butelce" -Kevin Costner, Robin Wright, Paul Newman, "Noce w Rodanthe" - Richard Gere, Diane Lane, "Wciąż ją kocham" - Channing Tatum, Amanda Seyfried).
 Na podstawie "Dla ciebie wszystko" również nakręcono film.  Piękna opowieść o miłości, która mimo upływu lat nie przemija.

Dla osób, które interesują się minioną epoką ciekawą pozycją będzie "Czarna wołga" Przemysława Semczuka. To historia kryminalna PRL. Można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, min. i tego, skąd się wzięła czarna wołga i strach, gdy pojawiał się taki samochód w pobliżu.

Jakiś czas temu postanowiłam wrócić do książek George'a Orwella "Rok 1984" i "Folwark zwierzęcy". Dosyć długo musiałam czekać na te książki w mojej bibliotece, bo już od jakiegoś czasu przeżywają swój renesans i trzeba na nie czekać w kolejce! W kontekście tego, co dzieje się w naszym kraju książka jest nadal bardzo aktualna - "Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość", "Przestrzegając błahych praw, można łamać wielkie".


2 komentarze:

  1. Bardzo ładny komplet. Pozdrawiam wiosennie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, jaki ten komplet jest uroczy! Taki akurat w wiosennych kolorach! A ile książek przeczytanych! Bardzo lubię czytać recenzje Koleżanek blogowych - łatwiej później wybrać coś w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń

Życzenia