poniedziałek, 6 listopada 2023

Zwiewny szal w liście i mandala

 Powstał dla znajomej, z 4,5 motka włóczki  Kid Silk DROPSA (30% jedwabiu, 70% moheru), kolor ciemny róż, na drutach 3,0. Prezentuje się tak.






   Dzięki temu, że jestem na zwolnieniu po operacji mam więcej czasu na robótki ręczne. Szal powstał dosyć szybko, a teraz na drutach i szydełku są robótki świąteczne.

Zrobiłam mandalę o średnicy 70 cm z szarego kordonka Maximum ze srebrną nitką, szydełkiem 3,0. Wzór z Internetu, jednak trochę kombinowany. Mandale ma ozdobić ścianę w nowym mieszkaniu kuzyna mojego męża. Efekt końcowy wygląda tak.


   Mam więcej czasu to i więcej czytam/słucham książek, poniżej kolejne tytuły. Zanim je wymienię, podzielę się opinią na temat serii książek autorstwa Krzysztofa Bochusa. Czytuję kryminały, nie jestem jednak ich wielką fanką. Książki tego autora polecam gorąco tym, którzy lubią historyczny kontekst ( ja uwielbiam!). Dużo dowiedziałam się nie tylko o codziennym życiu Wolnego Miasta Gdańsk, ale i o ważnych historycznych ciekawostkach. Czy wiecie, że na Żuławach osiedliło się wielu mennnitów - to tacy polscy Amisze - i do tej pory można znaleźć wiele ich śladów na Pomorzu? Polecam te książki.

54. "Cudowna wiosna w Olszowym Jarze" Koanna Tekieli

55. "Szkarłatna głębia" Krzysztof Bochus

56. "Doppelgänger. Sobowtór " Andrzej Gołda, Katarzyna Rygiel (wysłuchane w audiotece)

57. "Miasto duchów" Krzysztof Bochus

4 komentarze:

  1. Szal jest cudowny, bardzo delikatny, jak mgiełka. A mandala jest bardzo elegancka. Podziwiam bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno temu, w czasach przedblogowych, zrobiłam bardzo podobny szal. Wykorzystałam ten sam motyw.
    Niestety niefortunnie wybrałam włóczkę - bardzo traciła włos zastawiając na ubraniach trudne do usunięcia "ciciki". Mój szal był w kolorze błękitu paryskiego. Skończył marnie, w kontenerze.
    Twój będzie na pewno ozdobą jesienno-zimowej garderoby.
    P. S. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szal wspaniały, też marzy mi się mandala na ścianę ale, za dużo innych robótek i spycham to na plan dalszy. Teraz jak zobaczyłam to chyba nareszcie się zabiorę za to. Jaka średnica tej mandali ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 70 cm, całkiem duża. Wbrew pozorom szybko się robi.

      Usuń

Konkursowy koc i narzutka

    Koc, który prezentuję powstawał długo - od połowy października do połowy kwietnia. Oczywiście w międzyczasie były inne projekty, bym mog...