niedziela, 12 lutego 2023

Chusty dwie - Operetka i Sis

      Szydełko nadal u mnie króluje i tak chyba jeszcze przez jakiś czas zostanie. Ostatnio powstały dwie chusty.

   Miałam okazję wziąć udział w CAL-u OPERA u #Yaga Yaga Handmade, podczas którego uczestniczki miały okazję zrobić chustę według wzoru Yagi - do wyboru były cztery wzory. Ja wybrałam Operetkę. Do zrobienia tej chusty wykorzystałam trzynitkowy kokonek. Kokonek o długości 1300m o składzie 50% wełny merino i 50% akrylu, kolory to mój własny wybór, według którego sklep kokonki.pl nakręcił mi nitkę (ciemna zieleń, absynt, oliwka, intensywny żółty + ciemnozielona nić metalizowana), robiłam szydełkiem 3,5. 

Operetka prezentuje się tak.




        Kolejną chustę zrobiłam według projektu #SisHomemade, to Sis. Kiedyś już robiłam chustę według wzoru Joanny Grzelak to skrócona SisLove (klik)

 Chustę zrobiłam z kokonka 1000m, trzynitkowego, kolor 714, skład 50% wełny merino, 50% akrylu, szydełko 3,5. Obydwie chusty łączy osoba Yagi, ponieważ pierwsza powstała według jej projektu, zaś druga powstała z kokonka, którego kolorystykę dla kokonków.pl zaprojektowała właśnie Yaga - to mix kolorów: oliwka, paproć, khaki melanż, miedż melanż.
   Sis w tych kolorach prezentuje się tak.













   Na szydełku kolejna chusta według projektu #YagaYagaHandmade, 
to Utopia, powoli zbliżam się ku końcowi. 
   Rozpoczęłam kolejne czytelnicze wyzwanie na ten rok. Poprzedni zamknęłam sześćdziesięcioma czterema przeczytanymi lub wysłuchanymi książkami. Zaczynam kolejne odliczanie, czy uda mi się pobić ubiegłoroczny wynik? Nie wiem, mam więcej zajęć, wróciłam do pracy, a i w życiu więcej się dzieje. Zobaczymy.

1. "Dziewczynka z Kijowa" - Luca Crippa, Maurizio Onnis - to 
    poruszająca ksiażka o początkach wojny w Ukrainie. Opisane  
  wydarzenia widziane są oczami 10-letniej dziewczynki, która z  
   matką i dziadkiem uciekają do Polski. Po drodze rozdzielają się z      
   matką Alisy. Na końcu drogi spotykają się z powrotem, jednak  
 matka  dziewczynki przeżyła koszmar, gdy wraz z innymi ukraińskimi  kobietami była więziona przez rosyjskich sołdatów. Książka bardzo mnie poruszyła, tym bardziej, że na co dzień stykam się z uczniami ukraińskimi i czasem dzieci wracają do swoich przeżyć. Uważam, że warta jest przeczytania.
2. "Listy pisane szeptem" Magdalena Witkiewicz - to opis małżeństwa z 25-letnim stażem. Autorka 
    snuje opowieść o uczuciach, emocjach i przemyśleniach bohaterów oraz o tym, czy warto walczyć o 
    związek po tylu latach.
3.  "Nieczułość" - Martyna Bunda - tytułowa nieczułość to sposób na przetrwanie trudnych czasów,  
     najpierw wojny, później lat powojennych, przez kobiety - główne bohaterki, trzy siostry. Świetna 
    książka, polecam.

   Zaczęłam ferie zimowe. W tym roku nigdzie nie wyjeżdżam, jednak na brak zajęć nie będę narzekać, zapewne te dwa tygodnie miną mi nie wiadomo kiedy.


6 komentarzy:

  1. Piękne chusty. Wspaniała kolorystyka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś mistrzynią w dzierganiu chust. Czy oglądasz Voice of senior? W sobotnim wydaniu jedna z uczestniczek (z czarno-białą fryzurą) miała na sobie przepiękną chustę, może umiałabyś rozpoznać co to za wzór ewentualnie włóczka?
    Pozdrawiam, Maria2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Nie oglądam tego programu, ale zaintrygowałaś mnie, znalazłam w necie i obejrzałam. Dzisiaj zaczęłam nową chustę i przez moment zastanawiałam się nad SisLove Half Circle od SisHomemade (bo tym wzorem zrobiona była chusta uczestniczki programu). Jednak zdecydowałam się na inny projekt. Pozdrawiam ☺️

      Usuń
  3. Piękne chusty! Operetka jest przepięknym wzorem, do którego Ty dobrałaś przepiękne kolory! Wyszło prawdziwe dzieło sztuki! "Listy pisane szeptem" również czytałam. Miła lektura, szczególnie na takie pochmurne dni :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Konkursowy koc i narzutka

    Koc, który prezentuję powstawał długo - od połowy października do połowy kwietnia. Oczywiście w międzyczasie były inne projekty, bym mog...