poniedziałek, 15 sierpnia 2022

Urlopowo

    Już trzeci tydzień spędzam urlop w moim magicznym miejscu, gdzie poranna kawa smakuje najlepiej.





   Pogoda dopisuje, jest plaża i wycieczki do Pucka, który bardzo zmienił się na korzyść na przestrzeni 20 lat, gdy tu przyjeżdżam.




   Wakacje z nami spędza nasz 4-letni wnuczek Kajetan. Jego młodszy brat i rodzice dojadą już za kilka dni. 
   Mam jednak czas na czytanie, słuchanie i dzierganie. Skończyłam delikatny szal z jedwabnego moheru. Nie mam tu jednak warunków do odpowiedniego zblokowania, dlatego zaprezentuję go po powrocie.
   Na urlop przyjechały ze mną dwa kokonki. Z jednego powstał Virus w kolorze hortensji z kokonka Diamond Merino N019 ze srebrnymi nopkami, szydełko 2,5.






   Z kolejnego kokonka zaczęłam projekt według własnego pomysłu. To skrzyżowanie wzoru mech ze wzorem virus.  Jednak praca powoli idzie, bo kokonek stwierdził, że jest na wczasach i nie chce mu się pracować.





   Bardzo jestem ciekawa efektu końcowego, bo sama nie wiem, jak dalej robótka się potoczy. Wzór mech jest piękny, daje wrażenie tkanej dzianiny, jednak jest czasochłonny i monotonny w robocie, bardzo wolno go przybywa. Dlatego postanowiłam dodać ażurowy motyw z chusty virus.

   Mimo urlopu, nie mogłam oprzeć się urodzinowej promocji na stronie Kokonki - motki ombre, zamówiłam kolejne moteczki, które już do mnie dotarły.

   To nie wszystkie zakupy. Odświeżyłam swój "park maszynowy" o druty i akcesoria z serii The Mindful Collection  Knit Pro



   Zaletą tych drutów są obrotowe żyłki, które się nie plączą i nie są takie sztywne jak w poprzednich seriach. Na dodatek pasują do wszystkich drutów Knit Pro. Już je przetestowałam kończąc na nich mój jedwabno-moherowy szal. Druty kupiłam w sklepie u Makunki trochę taniej, niż w innych sklepach oferujących te zestawy.

  Czytam i dużo słucham przy robótkach.

46. "Filary Ziemi" Ken Follett -świetna realizacja Audioteki, Krzysztof Gosztyła w roli lektora jest 
       fantastyczny! książka opowiada o latach budowania katedry w Kingsbridge w XII wieku. Polecam.
47. " Pora westchnień, pora burz" Magdaleny Kawki to pierwsza część "Lwowskiej odysei". Opowiada 
      o losach lwowiaków przed, w czasie i po II wojnie światowej. Bardzo ciekawa pozycja.
48. "Powrót z piekła" Magdalena Kawka cz.2
49. "Nowy początek" Magdalena Kawka cz. 3 - została mi jeszcze do przeczytania cz.4
50. "Jedno słowo" Krzysztof Kulpiński - to słuchowisko Audioteki - tematyka to polityka i biznes,                  powiązania i intrygi. Zakończenie nie tak jak w życiu, tu zwycięża dobro.
 
   Audioteka - uwielbiam realizacje tej aplikacji. To świetni aktorzy czytający książki, to słuchowiska zrealizowane z olbrzymią pieczołowitością o efekty dźwiękowe i podkłady muzyczne. Słucham z wielką przyjemnością. anim zapłaci się za całość audiobooka można wysłuchać fragmentu za darmo i ocenić, czy chce się wydać pieniądze. 
   Nie jest to post sponsorowany, piszę to jako zadowolony użytkownik. 


2 komentarze:

  1. Czy ta chusta jest w kolorze hortensji, czy hortensja w kolorze chusty? 😉
    Super prezenty sobie sprawiłaś! Życzę miłego i kreatywnego użytkowania😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się zastanawiałam, co od czego wzięło kolory😃.

      Usuń

Życzenia